Vandringen

Tjenamors!
här kommer vandringsdagboken som jag höll på min semester här i mitten av juni...

Lördag den 11 juni 2011

Frukosten börjar med att renarna hälsade på utanför fönstret. Sedan bar det av till Fulufjället och Njupeskär. Sedan på väg tillbaka till stugan i Lofsdalen på laxvägen såg vi en björnunge kila över vägen. När vi kom till lägenheten så spelade vi lite och fick sällskap av renarna från frukosten igen och de strövar omkring på vägarna här runt omkring.

Söndag den  12 juni 2011

Frukosten började med fint väder. Efter frukost bar det av upp till Solgropen här utanför. När vi hade passerat Solgropen så började det åska och blixtra och sedan kom regnet. När vi kom tillbaka till lägenheten så blev det skinande sol, när solen kom fram kom våra vänner renarna. Efter lunch så åkte vi till Sveg och tankade sedan hittade vi en väg ut till en sjö där vi fikade. När vi började fika kom regnet igen. När vi kom tillbaka igen så sken solen. Vi bastade och sedan satte vi oss och åt.

Måndag den 13 juni 2011

Frukosten började med regn. Ett tag efter frukosten så åkte vi till Grövelsjöns fjällstation där vi var förra året. Vi åt lunch och gick ut på leden till Norge. När vi hade passerat norska gränsen så gick vi tillbaka till bilen och åkte till Idre. I Idre så handlade vi. Idag har det regnat hela dagen och det har varit skit tråkigt att vara ute i det. Efter Idre så bastade vi och åt middag.

Tisdag den 14 juni 2011

Frukosten började med att Hovärken var höljt i dimma. Vi skulle nämligen annars ha gått upp till toppen på Hovärken. Vi väntade på att dimman skulle försvinna men det gjorde den inte och har fortfarande inte gjort det. Så vid lunch tid åkte vi till Hoedestupet, det var riktigt häftigt att se men det var långt och dåligt skyltat. Precis när vi skulle äta lunch kom regnet. Vi åkte tillbaka till lägenheten. Jag och mamma bastade och sedan åt vi middag. Efter middagen satte vi oss och spelade lite.