SM

Hej
Vi har varit uppe i Åsarna och mamma har tävlat i SM i släde med ett 4 spann i klass C. Jag och min moster har varit handlers åt mamma. 
Dag 1:Vi kom upp ca 18:15 och gick då in i stugan vi hade hyrt i Rätan och sedan åkte vi in till Åsarna för att registrera oss.
Dag 2 var det uppstigning kl 6 men jag kom inte upp förräns 7 och då skulle vi äta frukost och sedan åka till Kyrkospåret i Åsarna där tävlingen var. Mamma kom in på 26:16 och kom då på 10:e plats. På eftermiddagen gick vi ut med Hugo (min mosters hund) och Sarah som vi hade med utifall att en av hundarna inte fick starta men det fick alla som vi ville. De sprang lösa nere på isen med oss i släptåg med en massa "mutgodis".
Dag 3: Vi gick upp samma tid som dagen innan och mamma fixade hundarna som vanligt på våra resor. Sedan var det dags för heat 2 och hon fick på sekunden samma tid som dagen innan och höll då kvar sin 10:e plats. På eftermiddagen var mamma och moster ute med Sarah och Hugo på isen som dagen före. På kvällen tittade vi på Melodifestivalen och jag tycker inte att Anna skulle ha vunnit eftersom hon har en ganska vanlig låt och det kommer man inte långt på i melodifestivalen men okej svenskafolket valde henne och då får de stå för det när vi inte kommer på någon bra plats i maj.
Dag 4 är idag. Just nu sitter vi i bilen och är på väg hem. I morse var det lite stressigare eftersom vi behövde packa och städa ur stugan sedan var det bara att åka till heat 3 där hundarna gick på 25:37 tyvär gav det henne bara en 10:e plats men det är bra för att vara hennes andra tävling överhuvudtaget och att det var SM.

imorgon ska vi upp igen kl 5 och det kommer att bli sent ikväll eftersom vi måste packa upp allt vi har haft med oss. Och imorgon har jag nationellt prov på moorgonen det blir inte kul. Just nu sitter jag och lyssnar på musik.  Just nu är det Never had a dream come true med S club7. 

Tyvär är mitt internet lite segt så jag kan inte skriva lika ofta som skulle behövas men hoppas att det jag skriver räcker ett tag.

Tills nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0