Efter lovet

Det var första skoldan efter lovet och jag började med att komma försent eftersom mitt tåg var nästan 20 minuter försenat och då mmissade jag min buss i Upplands väsby. Jag bor ju norr om Uppsala och går i skolan i Täby fortfarande eftersom vi flyttade precis när jag skulle börja i nian och det är ju inte bra att behöva börja om från början igen och det orkar man inte så jag fick gå i min skola så att jag inte behövde göra det så att jag kan hålla mera koll på mina betyg. Men vi började med den strängaste läraren idag så hon är lite sur på mig igen. Men dagen blev lite bättre när vi hade syslöjd och matte eftersom matten inte var så  jätte svår och jag lärde mig att virka på slöjden så jag är jätte glad för då kan jag både virka och sticka nu. Imorgon har vi tyvär matte prov och dans redovisning men min dans är ganska rolig att göra så det blir väl ändå okej.

De sista dagarna på lovet var ganska bra. Vi hade ju gäster och som jag trodde så gav mamma mig uppdraget att baka en kaka och det blev då en kärleksmums som blev väldigt bra även om jag inte hittade våran kokos så det fick bli strössel istället. Mamma frös in lite som vi kan ta fram någon annan gång. I söndags var jag dock inte så aktiv då jag låg i sängen hela dagen. 

På torsdag kommer jag, mamma och min moster att åka upp till Åsarna för att mamma ska köra ett fyra-spann på SM i släd stil. Hon kommer att tävla mot tre eller fyra som vi har åkt mot tidigare och de är väldigt bra men vi ska ta en medalj och vi kommer inte att komma sist eftersom det finns några som är sämmre än oss också. Jag och min moster kommer att vara handlers eftersom vi kommer att ha upp våra fyra knasigaste och mest taggade hundar. Förhoppninngsvis kommer ingen av oss handlers att bli "biten" av en utav våra hundar som är väldigt sprallig och som gärna biter på selar och linor.

Nu kommer Hollywood fruar (Usch xp) det är ju ett straff att behöva titta på det. Speciellt att behöva se Anna Anka (enligt mig i alla fall) Tack och lov för att CSI har börjat att gå igen på 5:an efter ett säsongs uppehåll. Det handlar om att ett huvud har rullat genom en hel bowlingbana och några bowling spelare hittade det. Vi får se hur det slutar......

Tills nästa gång
Ha det bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0