Skönhets tips

Hej!
Här kommer ännu fleera tips men nu till huden och kroppen....

Om du har Fet hud kan du.... Mosa 3-4 jordgubbar och blanda i lite havregryn. Täck ansiktet med röran och låta det verka i 15 min skölj sedan av det med ljummet vatten.

Om du har Finnig hud kan du.... Riva ett äpple och blanda det med två matskedar honung. smeta det i ansiktet och låt det sedan torka in, skölj av med ljummet vatten.

Om du har Normal hud kan du.... Ta och mossa en persika, sedan ringlar du ner en matsked honung. Blanda det ordentligt, lägg på ansiktet. Låt verka i 20 min innan du sköljer av det ordentligt igen.

Om du har Torra läppar kan du.... Stryka olivolja på läpparna innan du går och lägger dig och låt det verka under natten.

Om du har Torr hud kan du.... Mosa en halv avokado och en halv banan tillsammans och hälla i en matsked olivolja. Blanda. Lägg på ansiktet  i 10-15 min sedan kan du skölja.

Om du har Påsar under ögonen kan du.... Skiva en gurka och lägg på ögonen. Vila i 15 min och ta sedan bort skivorna.

Om du Känner dig hängig och trött kan du.... Skiva en stor morot, skala en apelsin och dela i klyftor. Häll upp 2 dl hallon. Mixa allting tills det är finfördelat. Häll då upp det i 2 glas med isbitar i.

Om du Är Förkyld kan du.... Mixa ½ grapefukt, ½ kiwi, 2 stora bitar färsk ananas, 5 stora jordgubbar och 1dl frysta tranbär. Häll i 2 glas.

Om du har Spröda och svaga naglar kan du.... Mixa 2 dl björnbär, 1 dl svarta vinbär och 1 dl vaniljyoghurt. Servera i snygga glas.

OBS!
Använd inga salvor på ögonen eller läpparna om det inte står det.
Om du masserar in maskerna så verkar den bättre.
Gör inte behandlingarna för ofta eftersom då verkar de inte som de ska. Max 1ggr/vecka.
Glöm inte att äta upp resterna av frukten du använt.
Du ska inte tina bären som används i mikron eftersom vitaminerna inte finns kvar då.

Hoppas de funkar för er, ha det bra


Kommentarer
Postat av: ...

nu är bloggen mkt bättre ju! nice :D

2010-04-14 @ 23:04:44
URL: http://kattienhattodenfickfnatt.blogg.se/
Postat av: baby biatchh

kan jag få ditt lösenord tack? då kan jag ändra din design till superfiin!

2010-04-17 @ 00:58:12
URL: http://chicademierda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0